Εταιρίες του Ομίλου


Ενόσω η κυβέρνηση στην Αθήνα αναζητείται επικοινωνιακό μοντέλο για το επαναλανσάρισμα του διαγωνισμού για την πώληση του 51% τουλάχιστον του μετοχικού κεφαλαίου της ΟΛΠ ΑΕ η θυγατρική της Cosco Pacific στο λιμάνι εξακολουθεί να ανεβάζει ταχύτητες.

Έτσι στην σειρά μεγάλων ξένων τακτικών γραμμών μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων από την Ασία προστίθεται τώρα και η επίσης κινεζική (Ταϊβάν) ναυτιλιακή Yang Ming Lines. Η Yang Ming είναι μεταξύ των μεγαλύτερων εταιρειών τακτικών δρομολογίων και ήδη προσέγγιζε το λιμάνι του Πειραιά εβδομαδιαίως.

Τώρα μετά και από συμφωνία με τις Arkas Hellas SA και ΣΕΠ ΑΕ, αυξάνει τον αριθμό των προγραμματισμένων εβδομαδιαίων προσεγγίσεων και μάλιστα με μεγάλα σύγχρονα πλοία. Tο πρώτο ποντοπόρο box ship των 15000 teu χωρητικότητας, από τα 4 την εβδομάδα που θα έρχονται πλέον, θα αφιχθεί στον Πειραιά στις 4 Μαΐου. Η Yang Ming Lines, θα κάνει έτσι τακτική χρήση των εγκαταστάσεων της ΣΕΠ και για τις μεταφορτώσεις των εμπορευματοκιβωτίων για την ευρύτερη περιοχή της Μεσογείου και της Μαύρης Θάλασσας.

Ο Πειραιάς έχει ήδη γίνει ένα από τα λιγοστά container terminal στην Μεσόγειο που μπορεί και εξυπηρετεί στις εγκαταστάσεις του τα μεγαλύτερων μεγεθών πλοία. Διαθέτει στον Προβλήτα ΙΙΙ, πέντε Super Post Panamax γερανογέφυρες που είναι οι μεγαλύτερες στον κόσμο αυτή την περίοδο, με δυνατότητα εξυπηρέτησης πλοίων πλάτους 26 σειρών container. Όπως αναφέρουν από της ΣΕΠ ΑΕ, έχουν κλείσει ήδη πολλές εβδομαδιαίες τακτικές προσεγγίσεις τέτοιων μεγάλων πλοίων από την Ασία ενώ παράλληλα εξυπηρετούνται πολλά μικρότερων μεγεθών  πλοία καθημερινά. Υπάρχουν πλέον εβδομαδιαίες συνδέσεις με τις αγορές στην Άπω Ανατολή, την Ευρώπη, την Μαύρη Θάλασσα και την Ανατολική Ακτή των Η.Π.Α., καθώς και με τις αναδυόμενες οικονομίες στην Βόρεια Αφρική.

Η Cosco Pacific,  το  πρώτο τρίμηνο διακίνησε 736,4 χιλιάδες εμπορευματοκιβώτια από τον Πειραιά, επίδοση κατά 7,5% υψηλότερη έναντι του αντίστοιχου τριμήνου του προηγούμενου έτους. Στο σύνολο του 2014, ο ρυθμός αύξησης της διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων διαμορφώθηκε σε 18,5%. Συνολικά, η ΣΕΠ διακίνησε πέρσι 2,98 εκατ. εμπορευματοκιβώτια, έναντι 2,5 εκατ. εμπορευματοκιβωτίων το 2013.

Ο Πειραιάς αναρριχήθηκε έτσι κατά το 2014, στην 3η θέση μεταξύ των ευρωπαϊκών λιμανιών της Μεσογείου και στην 4η μεταξύ όλων των μεσογειακών λιμανιών, ανεβαίνοντας μια ακόμη θέση στην σχετική κατάταξη της Containerisation International.